Verder naar het Zuiden - Reisverslag uit Aranjuez, Spanje van Jenny Kelly - WaarBenJij.nu Verder naar het Zuiden - Reisverslag uit Aranjuez, Spanje van Jenny Kelly - WaarBenJij.nu

Verder naar het Zuiden

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny

03 Juni 2014 | Spanje, Aranjuez

Al weer een week onderweg, wat vliegen de dagen voorbij. Vanuit Lyon vertrokken, via Barcelona (alleen het station gezien), naar Madrid. Ik had een hostal geboekt en na uitgestapt te zijn op het verkeerde metrostation en daar dus pas om 20.00 uur aankwam, bleek dat deze 3 hoog zat en geen lift. Fijn is dat. Bleek ook nog eens een oud en vervallen hostal te zijn waar het stonk en de gedeelde badkamer er ook niet al te fris uitzag. Maar ja ik was dan ook moe en had nog niet gegeten. Dus eerst de koffer maar op de kamer, die overigens wel oud, maar wel schoon was, en op zoek naar eten. Dat was niet moeilijk, restaurantjes te over. Een paar glaasjes rose en de wereld zag er al weer een stuk vrolijker uit. Heerlijk geslapen en de volgende dag op zoek naar een camping. Eerst even een ontbijtje bij de Mac en dan op weg naar Aranjuiz. Met de lokale trein aangekomen op het station van Aranjuiz bleek er geen bus naar de bewuste camping te gaan en heb ik een taxi genomen.
Ik mocht een mooi plekje uitkiezen, er waren drie verschillende maten. Kom ik aan met mijn kleine 1-persoons tentje is de kleinste plek zo groot dat er wel 6 van die tentjes kunnen staan, maar goed, heb ik wel lekker de ruimte. Ik sta naast een Nederlands stel, dat net koffie heeft gezet, en mij een verse bak aanbied. En dan de tent op zetten, matras erin, voor de tent en niets meer doen! Begint het te dreigen en ja hoor, ik zit goed en wel: een hoosbui. Kan ik gelijk even testen of mijn tentje waterdicht is. Nou, dat is ie dus niet :( Het viel gelukkig mee, alleen langs de naden liep het naar binnen en het meeste bleef droog. Toen het opklaarde maar even in het restaurant van de camping een hapje gegeten. 's avonds nog een paar keer een klein buitje, maar dat ging goed.
De volgende morgen schijnt de zon en kan ik lekker voor mijn tentje ontbijten, bakje koffie erbij, wie doet je wat. Vandaag Aranjuiz bekeken, mooi stadje met een Koninklijk Paleis, met heel veel tuin er omheen. Het doet me een beetje aan Versailles denken, maar dan klein.
Gisteren en vandaag lekker luie dagen: beetje naar het zwembad, boekje lezen, eten, drinken, heerlijk relaxed!
Ik blijf hier nog tot donderdag en dan op naar Madrid, waar ik Jolanda 's middags van het vliegveld haal en dan lekker 4 dagen Madrid verkennen.

  • 03 Juni 2014 - 23:56

    Nynke:

    Owh, wat heerlijk lui na je hostelkamer op 3 hoog en regen trotseren. Abfab!! Veel plezier jullie in Madrid straks.

  • 06 Juni 2014 - 12:45

    Frits En Elly:

    Lieve Jenny,
    Nou dit klinkt allemaal lekker avontuurlijk. Je hebt al weer heel wat gezien. Zoals het paleis in Aranjuiz.
    Nu gezellig met Jolanda er op uit in het mooie weer, heerlijk. Veel plezier en liefs en groetjes aan Jolanda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Aranjuez

Jenny

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 34589

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Bella Italia

30 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Naar het Noorderlicht

27 Mei 2014 - 30 November -0001

Espanja, olee !

Landen bezocht: