weer thuis - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Jenny Kelly - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Jenny Kelly - WaarBenJij.nu

weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Jenny

18 Juni 2013 | Nederland, Leeuwarden

Mijn laatste verslag kwam uit Siena, en daarna heb ik het eigenlijk een beetje af laten weten. Niet dat er niets gebeurde of dat er niets te zie viel. Integendeel! Siena was prachtig, wat mij betreft wat overzichtelijker dan Florence. en vanuit Siena nog een uitstapje gemaakt naar San Gimignano, een vestingstadje met allemaal torens en daar langs de stadsmuren gelopen met geweldige uitzichten. En dan zijn 5 dagen zo om en dus verder reizen naar Rome. In Rome heb ik Jolanda van het vliegveld gehaald en hebben we een heerlijk (lang)weekend in Rome gehad. Heel veel gezien en lekker genoten van de vele terrasjes. Daarna verder naar Assisi. Een prachtige plaats gebouwd tegen een berg, met mooie smalle straatjes en doorkijkjes naar het plaateland. Nog een wandeling gemaakt door een tuin die aangelegd was door de monniken van San Franciscus. een tochtje van wat ik dacht ongeveer 20 minuten, dat bleek tweeëneenhalf uur te duren(de 20 minuten was een inschatting van de heenweg, bergafwaarts, maar ik moest ook nog weer dezelfde weg terug, maar deze keer omhoog en dat was "ietsje" zwaarder). Dus 's avonds uitgeblust een flesje wijn opengetrokken en vroeg op bed. Maar wel een mooie omgeving. In Assisi even met Elly en Frits gemaild en die waren in de buurt van Florence op een camping en daar ben ik toen nog twee dagen naar toe geweest. Zij hebben me van het station gehaald en het was erg gezellig. Lekker uit eten geweest en Castelina di Chianti bezocht, midden in het Chiantigebied. Prachtig! en toen was het alweer bijna tijd om richting Nederland te reizen. Maar eerst nog naar Lesa aan het Lago Maggiore. Daar wilde ik nog graag Omegna bezoeken (waar ik 30 jaar! gelden heb gewoond). Na een busreis van anderhalf uur (15 km)eindelijk in Omegna en ik herkende er bijna niets meer. Ik weet niet of het veel veranderd was of dat ik het gewoon vergeten was. Maar goed dat weet ik dan nu. Wel een mooi plaatsje overigens. Het Lago Maggiore was ook prachtig. Heerlijk gegeten met uitzicht op het meer.
En nu weer thuis, nog heerlijk nagenietend (met de vele foto's) van weer een prachtige reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 34600

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Bella Italia

30 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Naar het Noorderlicht

27 Mei 2014 - 30 November -0001

Espanja, olee !

Landen bezocht: