Op de boot verder naar het Noorden - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Jenny Kelly - WaarBenJij.nu Op de boot verder naar het Noorden - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Jenny Kelly - WaarBenJij.nu

Op de boot verder naar het Noorden

Door: jennykelly

Blijf op de hoogte en volg Jenny

16 Februari 2012 | Noorwegen, Tromsø

16 februari 2012
Hello again (je probeert eens wat om anders te beginnen),

Inmiddels zit ik op de boot naar Kirkeness. Een klein weekje cruisen. Dit schip is beter dan de vorige. Had de vorige nog een hoog zonnebloemgehalte, deze doet meer denken aan een grote veerboot naar Vlieland. Het schip is kleiner (zo'n 500 personen) en je hebt dus meer echt het idee van een schip.
Bodo viel een beetje tegen. Op zich best wel een grappig stadje, maar na vier dagen met regen wilde ik wel verder. De vijfde dag was het beter weer, de zon begon te schijnen en kon ik een bus pakken naar de Saltstreumen. Een natuurverschijnsel waarbij bij het opkomen van het tij de zee als het ware botst met het binnenwater en er grote waterkolken ontstaan. 's Avonds kwam het helemaal goed: even buiten een sigaartje roken rond negen uur en toen zag ik het: Het Noorderlicht!!! Weliswaar niet zo duidelijk en mooi als op de foto's op internet, maar toch. Omdat het in de stad was en er veel licht vanuit de stad kwam kon dat ook niet maar ik heb het toch een beetje kunnen zien. Het smaakt naar meer. Hopelijk één dezer dagen. Vandaag waarschijnlijk niet omdat het erg bewolkt, zelfs een beetje mistig is. Maar vandaag heb ik dan weer wat anders leuks gepland. Ik ga vanmiddag op de huskyslee. In mijn volgende verslag zal ik jullie daar alles over vertellen. Tot dan.

Liefs en groetjes Jenny

• 16 Februari 2012 - 15:10

Lammie En Henk:

Weer mooie foto ,s Jenny Je ziet zo wel heel veel leuke dingen.
    Jammer dat je een paar dagen regen hebt gehad.
    Geniet nog maar van jou mooie reis .

Groetjes En liefs van ons

• 17 Februari 2012 - 08:19

Inge :

Jeeeeeej de huskyslee!! En wat een mooie wereld daar. Genietze!

Groetjes Inge

• 17 Februari 2012 - 08:28

Hillegonda:

o wat mooi allemaal....wat een geweldige reis. heel veel plezier nog

• 17 Februari 2012 - 09:29

Gerda :

Hoi Jenny, wat ziet het er allemaal super uit. Je geeft de sfeer goed weer op de foto's. Geniet vooral nog even want voor je het weet zit je weer op je werk.....

Hartelijke groet uit,
    Groningen...

• 17 Februari 2012 - 15:03

Karla Mulder:

Hoi Jenny, Heel mooie foto,s. Ben beneiuwd naar de hondenrace,Jelly belde ,ook even de groetjes en nog fijne vacantie . Veel plezier,liefs,dikke tuut, gr.Ma

• 17 Februari 2012 - 20:13

Gea:

Eindelijk het echte werk, huskyslederit en noorderlicht!! Gelukkig heb je ook wat echt Noorwegen weer. Geniet ze verder.

• 18 Februari 2012 - 17:22

Katinka:

Hey hoi,

ik hoop dat je ondertussen het noorderlicht beter hebt kunnen zien. mooi dat deze boot het zonnebloemgehalte niet heeft. Je zult nu wel ergens vrij noordelijk zitten denk ik. probeer nog wel even te skypen. voor nu
    enjoy :)

• 19 Februari 2012 - 09:44

Richard En Marit:

mooie foto's weer. vertel, vertel van de huskyslee! veel plezier nog!

• 21 Februari 2012 - 06:19

Ingrid Mulder:

Wat een prachtige foto's, ik ben ook heel blij dat je het noorderlicht hebt gezien. En wat een schip waar je op zat, enorm. Hier alles goed. We hopen dat je deze dagen nog even lekker geniet. We proosten vandaag weer even op je. Dikke kus.