vanaf de boot alweer op de weg naar het zuiden - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Jenny Kelly - WaarBenJij.nu vanaf de boot alweer op de weg naar het zuiden - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Jenny Kelly - WaarBenJij.nu

vanaf de boot alweer op de weg naar het zuiden

Door: jennykelly

Blijf op de hoogte en volg Jenny

19 Februari 2012 | Noorwegen, Tromsø

Wiedermahl hallo,

Even een berichtje vanaf de boot. Inmiddels weer op de terugweg van Kirkeness naar Bodo. De huskysleerit was geweldig. Met twee man in een slee, een menner(tenminste ik denk dat het zo heet) en twaalf honden ervoor en dan door de ongerepte natuur. Door de heuvels, prachtige vergezichten. Helaas alleen 1 foto in de slee en verder van de honden. Tijdens de rit, die best wel snel en hobbelig was moest je je handen gebruiken om je vast te houden en kon ik dus geen foto's maken. En Kirkeness, 4 km van de russische grens, was koud en wit, de meren bevroren, echt Noorwegen dus. Een bezoekje gebracht aan het sneeuwhotel, best grapppig, maar daar hoef ik dus echt niet te slapen(-5) . Wel heb ik daar echte rendieren gezien en foto's van gemaakt. Ze liepen dan wel niet in het wild rond en stonden keurig achter hekjes, maar toch een rendier is een rendier.
Je kon hier ook duidelijk de russische invloeden zien. De straatnaambordjes waren zowel in het noors als in het russisch.
Nu eindelijk ook wat mensen getroffen en eindelijk eens lekker aan de bar gehangen en lekker gelachen. Niet dat ik in mijn eentje niet lachen kan, maar het is zo toch leuker.
Op de foto's moeten jullie nog even wachten, want een berichtje versturen gaat nog wel, maar foto's is een ander verhaal. Als het goed is ben ik over een dag of twee weer aan vaste wal en dan stuur ik ze door.

Tot snel, liefs en groetjes Jenny

  • 19 Februari 2012 - 19:33

    Nynke:

    Hoi Jenny,

    Te gek dat je de huskysleerit gedaan hebt. Geweldig. Je was vast in je element ad bar, even lekker ouwehoeren:). Nou leave, mijn h
    oop op de elfstedentocht staat weer in de ijskast. Jij hebt je wintergear nog wel nodig..
    Tot de volgende keer. Dikke knuffel van Machteld.

  • 19 Februari 2012 - 20:35

    Richard En Marit:

    We zijn benieuwd naar de foto's! Leuk dat je die sleetocht gemaakt hebt, dat was vast heel bijzonder! En toch jammer dat je niet een nachtje in het sneeuwhotel hebt geslapen, watje!

  • 19 Februari 2012 - 20:45

    Lammy Stulp:

    Hallo Jennie,12 Huskys plus wat voor leuk personage dan ook je slede in beweging hield,dit moet toch een bijzondere belevenis geweest zijn.
    ik wens je nog 6 leuke dagen toe ,
    Samen lachen is beslist leuker,wie weet wat voor gezellige Scandinavieers
    je nog tegen komt,dag hoor groet
    van Lammy Stulp

  • 20 Februari 2012 - 19:00

    Frits En Elly:

    Hoi Jenny,
    Wat een belevenis zeg, zo´n tocht met sledehonden zo midden door de Noorse natuur! Moeilijk, denk ik, om de plaatsnamen te ontcijferen vanuit het Noors/Russisch. Veel plezier verder op je mooie reis.
    Liefs en groetjes,
    Frits, Elly, Marjolein, Leonie.

  • 21 Februari 2012 - 17:03

    Katinka:

    Ben wel benieuwd of je het noorderlicht nu beter hebt gezien. ik hoop het wel.
    mooi dat je wat leuke lui bent tegengekomen. wacht weer met spanning op de foto's.
    geniet nog even lekker deze week.

  • 23 Februari 2012 - 07:25

    Ingrid Mulder:

    jeetje, ben je alweer met de terugreis bezig, wat gaat dat dan snel, ik weet nog goed dat je wegging, dan lijkt het heel lang. Maar dat is voor jou ook een goed teken, want dan heb je het super gehad. Denk maar zo, als je terugkomt is het hier al weer boven de 10 graden, maar weer op naar het voorjaar. Geniet er nog even van en tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Tromsø

Jenny

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 34625

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Bella Italia

30 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Naar het Noorderlicht

27 Mei 2014 - 30 November -0001

Espanja, olee !

Landen bezocht: