Van Trondheim naar Bodo met de Hurtigruten - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Jenny Kelly - WaarBenJij.nu Van Trondheim naar Bodo met de Hurtigruten - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Jenny Kelly - WaarBenJij.nu

Van Trondheim naar Bodo met de Hurtigruten

Door: jennykelly

Blijf op de hoogte en volg Jenny

11 Februari 2012 | Noorwegen, Bodø

Hallo, daar ben ik weer.
Ondertussen ben ik in Bodo. Na twee dagen in Trondheim, een prachtige stad, heel karakteristiek zoals jullie straks op de foto's wel zullen zien, ben ik vertrokken op de boot naar Bodo. Een geweldige tocht door de fjorden. Helaas het noorderlicht ( er zijn ook veel japanners aan boord, die volgens een noor op het schip: come to make baby's under the northern lights) nog niet gezien, maar wel andere mooie luchten tijdens de zonsonder- en opgang. Dat maakt de rest van de bootreis ruimschoots goed, want die heeft verder een hoog zonnebloem gehalte en is reteduur. Een biertje bijna een tientje, dus je kunt wel nagaan dat ik 's avonds vroeg en nuchter op bed lag. Dat was dan ook wel weer goed want om 7 uur kwam er een melding dat we de poolcirkel over 10 minuten zouden passeren. Dus hup de kleren aan en naar het dek. Ik heb geprobeerd foto's te maken maar daarvoor was het te donker, dus dat moeten jullie dan maar op de gekochte foto's zien als ik terug ben.
's ochtends was er aan dek ook een ceremonie met koning Neptunus ter ere van het passeren van de poolcirkel en al je daar aan mee deed kreeg je een certificaat en en een borrel. Nou ja als het gratis is....
Ik heb mijn Noor dus gevonden zoals jullie zien, alleen het leeftijdsverschil zou een probleem kunnen worden.
Ik ben nu in Bodo en het regent!! Ga je daar voor naar Noorwegen? Dan maar even relaxen, boekje lezen en zo. Hopelijk kan ik de 15e weer op de boot en deze keer naar Kirkeness (helemaal bij de Russische grens).
Ik plaats hierbij ook weer wat foto's van Trondheim en van de bootreis op de Hurtigruten.

Liefs en groetjes
Jenny

  • 11 Februari 2012 - 19:16

    Frits En Elly:

    Hoi Jenny,
    Wat een mooie foto's! Trondheim lijkt me een mooie stad met zijn prachtige Nidaros cathedraal. Een indrukwekkende reis zo door de fjorden met de boot. Het lijkt me een fantastische ervaring de poolcirkel te passeren en ook nog wel met de charmante Neptunus met zijn drietand!
    Liefs en groetjes,
    Frits, Elly, Marjolein, Leonie.

  • 12 Februari 2012 - 11:47

    Riekie:

    De foto´s zijn toch prima en echt wel goed gelukt. Wel jammer dat alles daar zo duur moet zijn. Vandaag (zondag) sneeuwt het licht in Ljouwert. Gister een heerlijke tocht geschaatst , was prachtig zonnig weer. Heel verrassend steeds zo een reisverslag mailtje, gaat automatisch want ik had me aangemeld. Heb je ook veel orca´s of andere grote vissen gespot '? Ik zou die Noor nog niet gratis willen maar oke smaken verschillen , hahahaha. Have fun Jenny .. en blijf ons vertellen wat je doet en beleefd..... Ken je al wat noorse woorden of zinnetjes...

    Liefs en Greetings,
    Riekie
    hilsen til.....

  • 12 Februari 2012 - 19:48

    Lammy Stulp:

    hallo Jennie,wat een mooie foto,s van af die boot,vooral de mooie luchten.
    En ja dat maak je toch maar mooi mee zo,n ontmoeting met Neptunis!!!!
    fijne reis verder ,groet van Lammy Stulp.

  • 13 Februari 2012 - 07:00

    Richard:

    Leuke foto's! Mooi. Kekke baard heeft die man trouwens. Overigens voorzie ik wel meer problemen dan alleen het leeftijdsverschil.... Enniewee, veel reisplezier (wel met het handje op de knip!)

  • 13 Februari 2012 - 21:19

    Gea:

    Herkende je bijna niet onder de dikke laag thermokleding, maar je was het echt. Prachtige foto,s vanaf de boot!! en voor de goedekope drank had je beter naar zuid-europa kunnen gaan. Ik wens je een goede reis verder en blijf je volgen!

  • 14 Februari 2012 - 16:28

    Katinka:

    hey hoi,

    mooie foto's. had nog geprobeerd je te skypen; probeer later nog wel eens. als het goed is zit je nu toch op de boot richting noordkaap. hopelijk krijg je van de week het noorderlicht te zien. ( en wij de foto's natuurlijk). met het huis en de katten gaat alles oké. veel plezier en tot laterr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bodø

Jenny

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1191
Totaal aantal bezoekers 34623

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Bella Italia

30 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Naar het Noorderlicht

27 Mei 2014 - 30 November -0001

Espanja, olee !

Landen bezocht: