van Kopenhagen, via Stockholm naarTrondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Jenny Kelly - WaarBenJij.nu van Kopenhagen, via Stockholm naarTrondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Jenny Kelly - WaarBenJij.nu

van Kopenhagen, via Stockholm naarTrondheim

Door: jennykelly

Blijf op de hoogte en volg Jenny

06 Februari 2012 | Noorwegen, Trondheim

Hallo allemaal,
Het is alweer een paar dagen geleden dat ik met de trein van Kopenhagen naar Stockholm reisde. Vanuit Kopenhagen over een soort Afsluitdijk met de trein (het kan dus wel!) naar Malmö en dan noordwaarts richting Stockholm. Het begint vlak en bosrijk, maar hoe noordelijker ik kom hoe heuvelachtiger het wordt en begint het ook echt op Zweden te lijken. Mooie gekleurde huizen die afsteken in het landschap. Soms echte Pippi Langkoushuizen met veranda's en balkonnetjes. En dan begint het vanaf Nässjö te sneeuwen. Plaatje compleet. En dan Stockholm: alsof je een sprookje binnenrijdt. Prachtige gebouwen aan het water in een winters landschap. Met de taxi naar het hostel, lekker makkelijk, en dan ook gelijk lekker duur. Achteraf bleek dat ik flink was afgezet. Moet ik maar niet de toerist uithangen en gewoon een bus nemen.
Leuk hostel met een keuken waar je de hele dag gratis koffie, thee én pasta kan nuttigen. Tijdens het ontbijt op de eerste dag trof ik een duitse vrouw die ook alleen reist en zij had een vrijkaart voor een boottocht voor 2 personen of ik zin had om mee te gaan. Een beetje koud op zo'n boot, maar het was wel de moeite waard.
Een prachtige stad dus Stockholm en dan zijn 2 dagen snel om.
Op naar Trondheim met de nachttrein. Om 10 uur in bed (of iets dergelijks) met z'n drieën boven elkaar lichten uit en gaan. Je hebt geen idee waar je bent. Een hele aparte gewaarwording zo'n nachttrein. 's Morgens overstappen in Storlien aan de grens van Noorwegen. Geweldige uitzichten. Dwars door de bergen (of hoge heuvels) en het laatste stuk langs de kust.
Ik ben inmiddels aangekomen in het hostel en daar heb ik een kamer met eigen kitchenette, een bank, tv, douche en toilette. Wat een luxe na de hostels waar je alles moest delen en de kamer net groot genoeg was voor een bed en een tafel met stoel.
Nu nog even wat foto's plaatsen en dan de stad Trondheim verkennen.
Tot gauw,
Liefs en groetjes Jenny

  • 06 Februari 2012 - 21:18

    Nynke:

    Fijn dat ik jou op de foto zie, haha! Inderdaad, sprookjesachtig mooi. Kijk maar of je de reis afmaakt, de elfstedentochtkoorts is begonnen; hot news op het NOS journaal dat de 1e persconferentie van de Rayonhoofden heeft plaatsgevonden.

    Trust in je luxe stee, dikke tút fan Machteld en Nynke

  • 07 Februari 2012 - 08:53

    Richard:

    mooi foto's hoor!!Veel plezier in trondheim.

  • 07 Februari 2012 - 09:31

    Inge:

    Veel plezier Jenny!! Groetjes en een dikke tuut, Inge, Klaas en de poezen.

  • 07 Februari 2012 - 11:17

    Ingrid Mulder:

    Wat een prachtige omgeving, ook al die gekleurde huizen, indrukwekkend hoor, ik geloof ook wel dat het zomers daar ook super vertoeven is, zodra marcel thuiskomt laat ik hem eerst de foto van zijn vriendin zien, geweldig, ik kwam niet meer bij van het lachen. Hier is alles verder super. Wel heeeeel koud. 's nachts wel tussen de -15 tot -20. Ik heb gister al wel achter geschaatst samen met marcel, moest eerst wel nieuwe schaatsen kopen, met zo'n kunstof schoen erop anders vertrouwde marcel het niet met mijn enkel, maar het ging geweldig. Weer een overwinning ha ha. Nou Jenny, geniet van de geweldige omgeving. We proostten weer op je!!!!

  • 07 Februari 2012 - 15:46

    Lammie:


    Mooie foto,s
    Wij hebben hier ook sneeuw , maar niet zo veel als bij jou.
    Het is hier wel koud .
    Nog een fijne reis .
    Liefs van Henk en Lammie

  • 07 Februari 2012 - 18:11

    Jolanda:

    Het leukste van je verslag vond ik dat je zomaar iemand ontmoet met een bootkaart voor 2 personen echt leuk ! Eveline heeft vandaag haar eerste Cito gehad en gaat s' avonds heerlijk even ontspannen op de ijsbaan . Elk nadeel heeft z' n voordeel zullen we naar zeggen . Heb je genoeg warme kleding mee , want ik merk dat je goed gekleed naar buiten moet gaan . Jenny have fun !!!!
    Enjoy lieve groet jolanda!EenE

  • 08 Februari 2012 - 16:22

    Karla:

    Hoi Jenny, Wat weer een leuke foto's op zo'n manier genieten wij thuis ook mee.Hoop dat de boottocht ook zo leuk is. Tot je volgende bericht heel veel plezier . Liefs Ma.

  • 10 Februari 2012 - 15:14

    Redbad:

    hee jenny :D

    fijn dat je het zo naar je zin hebt daar en de foto's zien er zeker mooi uit.
    hier gaat alles nog prima met de katten en het huis. nog heel veel plezier in trondheim!!

  • 10 Februari 2012 - 17:11

    Dag Jennie,:

    wat een avontuurlikke reis,ik wens je toe dat je het noorderlicht heel mooi zult zienhrt groet Lammy Stulp

  • 10 Februari 2012 - 18:37

    Thea:

    Hé Jenny, wat een mooie foto's. Ik hoop dat je nog meer zulke aardige mensen gaat ontmoeten. Nog een hele fijne reis. En ontzettend leuk dat we je zo kunnen volgen. Veel plezier nog!
    Groetjes Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Trondheim

Jenny

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 34626

Voorgaande reizen:

26 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Bella Italia

30 Januari 2012 - 25 Februari 2012

Naar het Noorderlicht

27 Mei 2014 - 30 November -0001

Espanja, olee !

Landen bezocht: